lørdag den 2. januar 2016

Big Bang 2010

Flere og flere bryggerier har de senere år brygget en såkaldt nytårsøl, og forleden smagte jeg en lagret udgave af Big Bang fra Det Lille Bryggeri. Jeg har også 2015-udgaven stående og kan af etiketten se, at der er visse forskelle på dem.

2010-udgaven holder 7,5% og er tilført druesaft. Det giver øllen en ganske vinøs og syrlig karakter.

Lagringen har givet øllen lidt mere fyldighed, og nok også lidt flere procenter! Blandt smagsnoterne noterede jeg tørrede frugter.

Øllen er tiltænkt som supplement til eller erstatning for champagnen, og det er jeg sikker på, at den vil leve op til. Jeg ved i hvert fald, at jeg selv til den kommende nytårsaften, vil prøve at snige øllen ind.

Men den kan også, som forleden, fungere fint som en nydeøl til en god film eller "blot" i godt selskab.

Øllen blev købt i Den Lille Gaardbutik i Bringstrup lidt udenfor Ringsted.

Skål!

Ingen kommentarer: