tirsdag den 29. juli 2014

Marathonstatus #1

Nye løbesko skal der til
For et par måneder siden besluttede jeg, at jeg i 2015 igen ville løbe et marathon. Nu er det tid til første status.

Jeg har holdt fast i min intention om at fortsætte "styrketræningen" i mit lokale træningscenter, Fysikken, hvor jeg p.t. er afsted en til to gange om ugen - primært med fokus på at styrke min ryg og kroppen generelt.

Den træning er så blevet suppleret med cykeltræning. Jeg ville gerne have cyklet noget mere, men har indtil videre valgt at prioritere styrketræningen.

Dette har, sammen med en generel kostomlægning, så betydet et samlet vægttab på 5 kg. - trods sommerferiens gode liv - men der er også rigeligt at tage af!

Undervejs har jeg så sat et nyt delmål - nemlig at deltage i årets Eremitageløbet. Det bliver så første gang, at jeg skal løbe de 13,3 km. i Dyrehaven. Jeg er ikke sikker på, at det er den klogeste beslutning, men deltagelsen kan motivere løbetræningen noget mere. Jeg har af samme grund meldt mig ind i den lokale motionsklub, RIMO, hvor jeg regner med, at jeg vil træne med fra begyndelsen af september.

Og da man aldrig må gå ned på udstyr, har jeg så også købt nye løbesko - Asics Nimbus 15. De gamle, jeg havde, havde nummer 10, så det siger også noget om, hvor længe, jeg har ligget stille......

Nå, men jeg glæder mig til Eremitageløbet og kursen mod de næste delmål.

Ingen kommentarer: