torsdag den 20. december 2012

Mine årslister - diverse

Jeg har her og her gjort året 2012 op, musikalsk set, men der er andet i livet end musik....., så her følger et par årslister af den mere diverse art:

Tv-program
Årets bedste program må blive Nak & Æd. Et af de bedste aktualitetsprogrammer, der er lavet de senere år. Respekt for maden. Respekt for naturen. Respekt for seerne.


Runner-ups må være Gintberg på kanten og TV2-News generelt og magasinet Den næste præsident, om den amerikanske valgkamp, i særdeleshed. Poul Erik Skammelsen styrede løjerne, mens Mads Fuglede og Michael Ehrenreich leverede analyserne. En opvisning i begavet nyheds-fjernsyn.

På fiktionssiden var de bedste oplevelser Forbrydelsen III (fraset afslutningen, der var et anti-klimaks af de store) og så naturligvis Matador.

Filmoplevelse - set i hjemmebiografen

The Godfather - et dejligt gensyn, og I og II må fortsat regnes blandt de bedste film, der nogensinde er lavet
Runner-ups: R og Drengen i den stribede pyjamas

Årets fodboldkamp
Manchester United-Queens Park Rangers, 8. april. Det var ikke den bedste kamp, jeg har set i år, men det var første gang, at jeg oplevede en fodboldkamp på Old Trafford i en United-trøje - jeg har før været der i en FCK-trøje - og det gjorde hele forskellen.
Oplevelsen er kantet her og her.

Og denne tur til Old Trafford, og påsketuren generelt, blev også Årets oplevelse.

Årets fodboldspillere - i "mine" klubber
Manchester United - Johnny Evans
FC København - Nicolaj Jørgensen
Bayern München - Philip Lahm
Inter - Javier Zanetti

Årets bedste øl

Kriteriet er her, at der ikke må være tale om øl, jeg havde smagt før, og førstepladsen deles af to:

Celebration Ale #8 Hot Imperial Stout - Det lille bryggeri. Første gang smagt til Roskilde Øls 10 års jubilæum
Even more Jesus - Evil Twin. Smagt første gang til den traditionsrige porter- og stoutaften i Danske Ølentusiasters Ringsted-afdeling.

Årets bedste læseoplevelse
Christian Jungersen - Du forsvinder

Runner-up: Peter H. Olesen - Jeg er blevet lokal. Berlingskes anmeldelse kan læses lige her.

Ingen kommentarer: