søndag den 23. december 2012

Julegaver fra katten

De fleste hjem, der har kæledyr, kender nok til det med at få gave af katten, hunden, fuglen og så videre. "Her" begyndte traditionen, da min søster og jeg var helt små, hvor morgengaverne juleaftensdag begyndte at være fra katten. Måske vores forældre fandt det mere troværdigt end, hvis de var fra nissen eller julemanden....

Undertegnede som julemand, og med godter til
den hund, der kan skimtes til venstre for mig
 - velsagtens i slutningen af 80'erne
"Gaveregnen" blev senere udvidet til fødselsdage, ligesom vores forældre også kom med på gavelisten. Og det i takt med, at den zoologiske have på Ligustervænget også blev udvidet, hvor den i perioden 1984 til 1995 talte to katte, en hund og x-antal guldfisk. Og gaveregnen var gensidig, hvor katte og hund fik godter og livretter juleaften og på deres fødselsdage.

De katte, jeg selv har haft har heldigvis været flinke til at fortsætte traditionen, hvor det gennem årene er blevet til rejser, kamera, GPS, løbesko, computer, film, bøger med videre.

Og med juleaften nærmende sig med hastige skridt, ved jeg, at den kat, der p.t. residerer i Casa Søren be-gaver mig med en billet til Depeche Mode-koncerten til sommer, ligesom den har aftalt med min arbejdsplads, at de hver måned trækker et beløb til betaling af den iPhone 5, der netop er leveret her på adressen. Og så har jeg en ganske god idé om, at katten er i gang med at spare sammen til den iPad, jeg ganske givet får i fødselsdagsgave....

Med disse ord en glædelig jul til alle - mennesker som dyr!

3 kommentarer:

-rene sagde ...

Du har da også altid været ret så heldig i dit valg af katte. De er altid meget dygtige, meget søde og meget gavmilde ved højtider! Hvordan gør du :-)

Søren Nielsen sagde ...

Tjah, mestendels noget med tun og rejer :)

Søren Nielsen sagde ...

Tjah, mestendels noget med tun og rejer :)