onsdag den 4. januar 2012

Hvad 2012 bringer....

Kalenderen er udskiftet og vi skriver nu 2012. Jeg har i den forbindelse kigget lidt i krystalkuglen, og her er noget af det, året helt sikkert eller forhåbentligt vil bringe:

Fodbold
  • Manchester United tager endnu et mesterskab - sit 20., og sætter sig endnu tungere på tronen, som det mest vindende hold i England. Men nok mere sandsynligt, at fodbolden mister sin uskyld, hvor fodboldens svar på Luksusfælden, Manchester City, tager mesterskabet
  • FCK vinder for 4. år i træk det danske mesterskab. Det leder dels til en større udrensning i truppen, hvor der siges farvel til TK, Bergvold, Santin, og Zanka, dels at holdet falder fuldstændigt igennem i årets Champions League, men får værdifuld erfaring efter kampe mod Bayern München og Real Madrid
  • Tyskland vinder Europamesterskabet efter en slutrunde, hvor der blev spillet fodbold af en anden verden. Og hvor Danmark udspillede sin rolle inden, at slutrunden for alvor kom i gang
  • Real Madrid vinder årets Champions League, hvorefter Jose Mourinho skifter klubkarrieren ud med et landstrænerjob for Brasilien eller England

Musik
  • Der udkommer nye plader med blandt andet Cranberries, Spleen United, Kent, Tindersticks, Thåström, Lise Westzynthius, Nikolaj Nørlund, Spiritualized og Kirsten & Marie. Alle plader, der vækker stor begejstring her på matriklen
  • Jeg render til koncerter med blandt andet Walkabouts, Magtens Korridorer og Coldplay, men hvor der også, koncertmæssigt, skæres helt ind til benet
  • Årets Roskilde vil os det godt, og foruden allerede offentliggjorde navne, dukker Cure, Green Pitch, Adele, Agnes Obel, de efterladte, Rumer, The Silent Section, Spleen United, New Order og Sigur Ros op på festivalen

Diverse
  • Det arabiske forår når til Israel, Gaza og Vestbredden, hvor såvel israelere som palæstinensere oplever fred, frihed og demokrati
  • Jeg oplever pragtfulde til München, Manchester/Liverpool og Amsterdam
  • Jeg får gjort op med et socialt handicap og når gennem Jussi Adler-Olsen forfatterskab. Og i efteråret læser jeg langt om længe Tolstojs Krig & Fred
  • Min genvundne cykelinteresse fastholdes, hvor det bliver til mangt et træningspas i det midtsjællandske
  • Barack Obama bliver genvalgt med det yderste af neglene
  • Alberto Contador vinder Tour de France
  • Regeringen vedtager en række initiativer og reformer, der skal bringe landet i balance - økonomisk og moralsk
  • En lang og varm sommer, med grill, kolde øl og en have i flor
  • Godt og afstressende havearbejde er fortsat en del af dagsordenen 
  • Sommerture til Møns Klint og Birkegårdens haver, og spise frokost på Bromølle Kro
  • Udnytte min tid endnu bedre og på det og dem, jeg vil helst vil
  • Hygge og gode stunder med venner og familie
  • Og alt muligt andet af stort og småt, godt og skidt

Godt nytår og velkommen til 2012. Jeg glæder mig!

2 kommentarer:

rene sagde ...

har du ikke glemt at der er nyt fra pastoren og givet også nyt fra Gore/Clarke, der igen er gået sammen?
Men en sjov liste og så må vi jo se, hvor mange grønne og røde krydser du ender op med :-)

Og der er stor visdom i dine linjer; why do we give valuable time to people who don't care if we...live or die.

Søren Nielsen sagde ...

Nu skriver jeg jo "blandt andet".... :). Og det første, jeg har hørt af Gore/Clarke-projektet lyder ikke specielt lovende, men hentes hjem, det skal den da....