mandag den 7. september 2015

Underlig opførsel på arbejdspladsen

Min egen "pind"
Jeg tror, at alle kan nikke genkendende til, at der på ens arbejdsplads sker mange underlige ting. Og da jeg lider af rengøringsvanvid og er lidt af en hystade, er kollegernes manglende oprydningssans, noget af det, jeg lægger mærke til.

Og noget af det, at jeg, i større eller mindre udstrækning, har lagt mærke til gennem mine år på arbejdsmarkedet er blandt andet:
  • Kaffekopper, der aldrig bliver vasket af
  • Tomme sodavandsflasker i reoler og på vindueskarme
  • Anseelige bunker af papirer på borde, i reoler og på gulvet, og som der så i øvrigt ganske givet er et vis system i
  • Efterladte frokosttallerkner på skriveborde og i reoler
  • Overskidte og -pissede toiletter
  • Papir, der ikke har ramt affaldsspande
  • Bussemænd og tegninger på væggene
  • Gammel mad i køleskabet
  • Og så videre....
Og hver gang tænker jeg på, hvordan det så ser ud derhjemme. OK, det er en arbejdsplads, men selv om det ikke er ens eget, behøver du ikke at være fløjtende ligeglad.

Selv sidder jeg ved et fuldstændigt blæst skrivebord, og hvorfor det så er sådan, kan man nok komme med mange bud på.....

Ingen kommentarer: