søndag den 7. juni 2015

Feriedrømme

Forleden kom jeg i noget skriveri ind på feriedrømme - hvilke steder, vi gerne vil opleve eller genopleve.

Og da "at rejse er at leve", blev disse drømme hos mig, og da jeg har hang til lister, følger lige her min Top-10 - i upriroiteret rækkefølge:

  1. New York - byen over alle byer, og som jeg vældig gerne vil tilbage til
  2. Rom - har kun været der én gang, men det var i forbindelse med et marathonløb. Vil gerne opleve den på tæt hold
  3. Paris - det samme som med Rom
  4. Barcelona - jeg har fortsat til gode at møde nogen, som ikke har noget godt at sige om byen, og kombinationen af stor- og strandby skulle være fantastisk
  5. Maldiverne - det eksotiske og det romantiske skulle her være forenet på ét sted
  6. Australien - storbyerne og den storslåede natur trækker enormt meget i mig
  7. New Zealand - skulle Austaliens natur være storslået, skulle den i New Zealand være endnu smukkere
  8. Nordlyset (eller "bare" det nordligste af Norge, Sverige og Finland) - Nordlyset skulle være én af de helt store oplevelser, og samtidig kan en storslået natur nydes i fulde drag
  9. Amalfi-kysten - jeg var der for en del år siden i forbindelse med nogle gode venners bryllup. Det smukkeste sted, jeg nogensinde har oplevet. Bjerge, smukke byer, lange strande, citronlunde og en meget afslappet atmosfære
  10. Toscana - skulle have meget af det samme, som Amalfi-kysten, og hver gang, jeg ser film eller billeder derfra, drømmer jeg mig derhen
Ja, en top 10 er en top 10, men andre rejsemål kunne også være Budapest, safaritur i Afrika, Portugal, Sydengland, Skotland, Normandiet, Wien, Istanbul og Alsace. Og i princippet kunne listen fortsætte og fortsætte....

Drømmene kan ingen tage fra én, og kun tiden må vise, hvilke steder, der bliver sat hak ved.

Ingen kommentarer: