onsdag den 15. oktober 2014

Et besøg på Café Sorgenfri

Lørdag var der atter samling i Team Bierstube, der, foruden undertegnede, består af tre tidligere kolleger fra Nordea Liv & Pension. Vi mødes to-tre gange om året, og hver gang er programmet det samme; en god, dansk frokost med dertilhørende øl og snaps efterfulgt af billard - og iblandet røverhistorier og almindelig opdatering.

Det er altid super-hyggeligt, og det var også tilfældet i lørdags. Her havde vi sat hinanden i stævne på Café Sorgenfri i Brolæggerstræde 8 i det indre København.

Det var første gang, jeg besøgte stedet, men forhåbentligt ikke sidste, for det var en god oplevelse.

Indretningen var rigtig hyggelig, med rødternede duge og lavt til loftet. Og betjeningen var, som vi godt kan lide den - hurtig og effektiv, og med kække bemærkninger. Noget af det, jeg sætter pris på ved frokostrestauranterne er netop, hvor gode personalet er til at afkode gæsterne, og eksempelvis vide, hvem de godt kan give lidt røg.


Marinerede sild, øl og snaps
Selve maden var også i top. Selv fik jeg nærmest det sædvanlige, når jeg er i den boldgade:
  • Marinerede sild
  • Dyrlægens natmad
  • Lune frikadeller
Det hele var veltillavet og -anrettet, og de tre stykker var mere end rigeligt til at stille sulten. Maden blev suppleret med velskænkede fadøl samt den fine snaps, Aalborg Nordguld. 

Prisniveauet matchede snildt de øvrige restauranter i samme boldgade, hvor vi landede på cirka 450.- per næse - for tre stykker smørrebrød, to store fadøl og så 2/3 flaske snaps til deling.

Så alt i alt kan jeg kun give Cafe Sorgenfri mine bedste anbefalinger, for lørdagens besøg og oplevelse var til topkarakter.

Læs eventuelt
mere om Café Sorgenfri lige her.

Velbekomme!

Ingen kommentarer: