mandag den 28. maj 2012

Sange, der fortæller, at nu er det sommer...

Sammen med mine to gode venner, René og Michael, laver jeg fra tid til anden musiklister over forskellige emner og vinkler. Og vel sagtens fordi, at vi alle tre er musikinteresserede, som også har hang til lister.

Den seneste omhandlede sange, der fortalte, at det nu var sommer. Det kunne så være sange med sommer i titlen, sange der mindede én som sommer(-oplevelser) med videre. Det er i øvrigt også et kendetegn ved vores lister – at fortolkningen er åben på det listeemne, listebannerføreren, som er René, smider på banen. Og det gør også det hele lidt sjovere.

Jeg selv valgte slet og ret 5 sange, der hører sommeren til og som jeg hører hver sommer. Lyt med nedenfor:








1 kommentar:

rbc sagde ...

Glimrende indlæg blandt glimrende indlæg. En rigtig god blog det her!
Må hellere smide de andre her (dog uden billedside)

Michael
1: Loveshop: En nat bliver det sommer
2: John Foxx: The Garden
3: Eurythmics: English Summer
4: Virginia Astley: A summer long since passed
5: Kate Bush: Delius (Song of Summer)

Rene:
1: Durutti Column: Sketch for Summer
2: Love Shop: En nat bli'r det sommer
3: Marine Girls: A place in the Sun
4: Olesen-Olesen: Jeg bruger mine dage på studier af skyer
5: Everything but the Girl: On my mind