torsdag den 2. april 2015

Double Lakridsporter

Som jeg skriver lige her, er Lakridsporter fra Det Lille Bryggeri blandt mine absolutte yndlingsøl, og forleden fik jeg så smagt dens storebror, Double Lakridsporter.

Der er tale om en meget kraftfuld porter - både i smag og procenter (8,8%). Men den er ingenlunde sprittet, og selvom der er dobbelt-op på lakridsen, har den fortsat porterens karakteristiske brændte eftersmag - og sødlige smagsnoter af mørk chokolade.

Den er samtidig meget fyldig i smagen, og generelt er der tale om en meget helstøbt øl. Jeg har sat én til lagring, og den glæder jeg mig allerede til at smage, når den bliver åbnet om et par år eller tre.

Selvom jeg snildt kunne forestille mig, at den vil være et perfekt match til en is- eller chokoladedessert, vil jeg foretrække at nyde den "alene".

Øllen blev købt i Den Lille Gaardbutik i Bringstrup lidt udenfor Ringsted.

Skål!

Ingen kommentarer: