søndag den 22. februar 2015

Spændende ølsalg hos Det Lille Bryggeri

Et lille udsnit af det store udvalg
"Vi har ryddet op på lageret, tømt butikken i Viby samt været i vores gemmer for at finde lækkert, spændende og modnet øl, som vi sælger denne dag.
Der er blandt andet Bush Prestige, Chimay Grand Reserve 2001, Anchor Old Foghorn, Fullers Vintage osv.".


Sådan lød det i Facebook-invitationen fra Det Lille Bryggeri forud for lørdagens arrangement i deres lokaler i Bringstrup lidt uden for Ringsted.

Det lød simpelthen for spændende til at gå glip af, så sammen med Kenn fra Ølklubben troppede jeg op, da dørene blev slået op.

Og invitationen viste sig at holde stik, for hylderne bugnede af mangt en spændende øl, hvoraf jeg huskede flere fra den gang, mine ølindkøb blev lagt hos Roskilde Øl i Viby Sjælland. En butik, der i den grad var med til at stimulere og præge min ølinteresse. Men, som nævnt, skulle butikken nu tømmes.

Kenn og jeg var ikke de eneste, der havde fundet vej til bryggeriet, for allerede lidt efter 10.00 var lokalerne fyldte til sidste plads, hvor ølentusiaster og andet godtfolk gik på opdagelse blandt det meget spændende øl.

Samtidig var priserne slået helt i bund, så også prismæssigt var der gode muligheder for at gøre en god handel.

Efter cirka 45 minutter kørte vi derfra igen, og det var med en fyldt kasse til os hver. Blandt mine køb var

  • en ti år gammel Limfjordsporter
  • Fullers Vintage fra 2002
  • Gouden Carolus Cuvee Van De Keizer fra 2007
  • Mikkeller Black
  • Pannepot Vintage fra 2005
  • Bryggeriets egen Papsø Goes Pommie
  • Cantillon Rosé de Gambrinus
  • Stille Nacht fra 2007
  • Bryggeriets egen Big Bang fra 2010
Jeg kunne snildt have fyldt en kasse eller to mere, men et eller andet sted skulle man jo stoppe...

Så alt i alt et rigtigt godt arrangement, hvor jeg er sikker på, at jeg ikke var den eneste, der fik meget godt med hjem. Tanken er vist, at der i forbindelse med bryggeriets egen butik, Den Lille Gaardbutik, fremover vil være en hylde eller to med eventuelle rester fra lørdagens arrangement og hvad de ellers måtte have i gemmerne.

Selv glæder jeg mig til at smage lidt af indkøbet. Nogle af øllene får dog lov til at lagre et par år endnu.

Skål!

Ingen kommentarer: