fredag den 26. december 2014

Phister de Noel

Det er desværre meget sjældent, at jeg støder på øl fra danske Flying Couch. Faktisk sker det primært kun på Danske Ølentusiasters årlige ølfestival i København.

Men i forbindelse med besøget hos Toft Vin på Islands Brygge, fik jeg hentet deres juleøl, Phister de Noel, med hjem. Den var rent faktisk én af grundene til, at jeg langt om længe kom forbi Toft Vin, da jeg havde læst, at de på hylderne også havde øl fra Flying Couch.

Men også den var hele turen værd, for der er tale om en Imperial stout i den mere end glimrende ende. Den holder 8,5%, men er meget fyldig i smagen. Den er sort, som julenatten, og har fine smagsnoter af chokolade og vanilje. Der er dog ikke så meget jul over den, så den kan snildt nydes på andre tidspunkter af året.

Personligt vil jeg mene, at den er bedst egnet som nydeøl, hvor benene smides op og indtrykkene fra dagen/aftenen bundfælder sig mens, at øllen nydes.

Alt i alt bekræfter Phister de Noel mig i, at øl fra Flying Couch er værd "at rejse efter" og gøre en indsats for at få fat i.

Skål!

Ingen kommentarer: