søndag den 29. april 2012

When Monday comes....

På mandag er der lokalbrag i Manchester, hvor City lægger hjemmebane til kampen mod United. Arvefjendeopgør og lokalbrag handler altid om mere end 3 point - æren, håneretten og så videre. Men mandagens kamp handler også om det engelske mesterskab.

Storsatsende Manchester City, der har brugt oliemillioner på oliemillioner på store stjerner, jager sit første mesterskab siden 1968, mens United jager sit 20., og 13. siden 1993!

Holdene har gennem hele sæsonen kørt parløb, hvor City lagde bedst fra havn, men satte det hele over styr i løbet af december og januar. Og samtidig så vi en United-classic, hvor Sir Alex med vanlig tæft fik timet formen med rettidig omhu. Men i løbet af april skrumpede et forspring på 8 til 3 point, mens City igen ramte formen.

Vinder United på mandag, er mesterskabet stort set deres, mens det med uafgjort eller nederlag vil være helt åbent. Efter mandag resterer der 2 kampe, og her ser Citys program, på papiret, sværere ud. De har Newcastle ude og QPR hjemme, og begge hold har fortsat meget at spille for - Champions league henholdsvis overlevelse i Premiership. United har Swansea hjemme og Sunderland ude, og begge har udspillet deres rolle i turneringen.

Jeg kunne her skrive, at det også er opgøret mellem to vidt forskellige klubber - to vidt forskellige kulturer. Men det gør jeg ikke, for min kærlighed til United og foragt fodboldens svar på Luksusfælden, ville nok skinne (for) meget igennem.....

Men jeg ser frem til kampen, der bliver en gyser af rang og skærer givet 10 år af min levetid – mere, hvis City vinder! Jeg håber på, at det bliver en fair spillet kamp og uden, at dommeren kommer i centrum med de fejlkendelser, der ellers efterhånden er blevet et fast kendetegn ved fodbolden. Det ville være fantastisk med en stor og smuk fodboldkamp, men alligevel vejer resultatet tungest - sejr til United!

Men skulle United falde, tror jeg fortsat på, at de i sidste ende løber med mesterskabet. Sir Alex og flere af spillerne har stået i denne situation mange gange, men omvendt er City meget sultne efter et mesterskab og vil ikke give op uden store sværdslag.

God kamp!

- Manchester United, Pride of the North!

PS. Mange taler om, at City med et mesterskab vil slå United af pinden. Jeg har svært ved at se, at det kunne blive tilfældet, al den stund, at City i så fald vil have 3 mesterskaber mod Uniteds 19, så man skal nok være City-fan for at mene dette....

Ingen kommentarer: